My Name, hyee !

Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here Welcome to Miss Alin blog, hv fun here

MyWord

:: Jangan kata 'DONE FOLLOW' kalau belum follow ye, please BE HONEST and BE POLITE, TQ ::




Banner

Banner

Happiness is free

Happiness is free

My Question for my visitor

pollcode.com free polls
Blog saya pada mata readerz sume macam mana?
chanteQ cute besh happening oweyz look lonely boring juz only diary Whatever ..   

About Me

Foto Saya
Miss Duranni Alin
Ħʏɛ.. . Ѧαиʏ ρɛσρℓɛ cαℓℓ мɛ Δℓιи σя Ɯαωα. Ƭαρι, ƨαʏα тι∂ακ κιƨαн καℓαʋ κσяαиɢ ωαит тσ cαℓℓ мɛ ωнαт. ƨΔƳΔ ƨɛσяαиɢ ρɛяɛмρʋαи ʏαиɢ мιиαтκαи иσʌɛℓ.. Δ∂αℓαн ƨɛƨɛтɛиɢαн σяαиɢ мɛмαиɢɢιℓ ƨαʏα 'Ħαитʋ Иσʌɛℓ'..ʏɛ κɛ?..ɛн, мαиα-мαиα ℓα..καℓαʋ вσℓɛн, κσяαиɢ ωαит тσ иσω мɛ..ғσℓℓσω мɛ ιи вℓσɢɢɛя σκαʏ..
Lihat profil lengkap saya

Followers

Isnin, 27 Disember 2010

~~word op love and frendship..~~


$enyum adalah jarak yg terdekat antara dua manusia.

Rumput tidak mudah tumbuh di lahan yg di tanami sayur2an, Hati tidak mudah timbul kebencian bila di penuhi PERSAHABATAN.

Tanpa usaha, cinta tak kan pernah ada.

Perasaan cinta itu di mulai dari mata, sedangkan rasa suka itu di mulai dari telinga... Jd jika km mau brhenti menyukai seseorang cukup dg menutup telinga, tapi apabila kamu coba menutup matamu dr orang yg kamu cintai, maka cinta itu akan berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal di hatimu dlm jarak waktu yg cukup lama.
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Selasa, 21 Disember 2010


Forgive me.....
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Ahad, 19 Disember 2010

buat awak yang tersayang..


buat awak yang saya sayang...

terima kasih atas semuanya...
memberi peluang saya menjadi insan teristimewa
dalam hidup awak...

buat awak yg saya sayang

walaupun saya tiada disisi awak
saya tetap menyayangi awak
saya tetap ingat kat awak...
buat awak yang saya sayang..
saya sayang awak,
biar pun kita jauh saya tetap sayang awak,
biar pun kita jarang jumpe saya tetap sayang awak,
biar pun awak mcm mane saye tetap sayang awak,
pendek kata saya mmg sayangkan awak...

buat awak yang saya sayang...

walaupun awak bukan yang pertama
tapi bagi saya awak tetap yang pertama

buat awak yang paling saya sayang...
terima kasih kerana sentiasa sabar ngan sikap saya,
buat awak yang paling saya kasihi...
terima kasih kerana masih setia ngan saya,walau pun saya ni banyak kekurangan,
buat awak yang sentiasa dalam ingatan saya.....
terima kasih kerana hanya awak merindui saya
terima kasih...terima kasih...
walau pun saya jarang bagitau awak yang saya sayang dan rindu pada awak
tapi...dalam hati saya ni selalu ingat dan sayang awak
..

Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Sabtu, 18 Disember 2010

~~ aBOUT Thiz Words~~


  ...This word remember me about you...

Luruh, temanilah aQu mengharungi duka.. Salji, pimpinlah aQu dalam Qesah ini.. Panas, terangilah hati ini selalu.. Bunga, harumilah setiap detik hidupQu.. walau berlalu 4 musim.. CintaQu tetap untukmu..

p/s : still remember thiz word ??.. =)
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Khamis, 16 Disember 2010

Keabadian cinta .. =)


Hurm..cinta tak perlukan mata, tak perlukan telinga..cinta cuma perlukan hati.. dialog ni aQu ambil dari cerita yang aQu tengok malam tadi.. cerita tu membawa mesej yang boleh kita ambil untuk dijadikan ikhtibar..Dalam cite itu sal 3 orang pasangan yang sedang mengenal erti cinta..mereka cuba sedaya upaya untuk memiliki antara satu sama lain..pelbagai cara mereka gunakan.. macam pasangan orang buta dan orang tuli..tidak mustahil mereka boleh hidup bersama..seperti mana juga orang bukan islam dan orang yang beragama islam..hinggalah satu hari,..perempuan itu bertemu dengan si tua..dia terdengar akan kata2 beliau kalau kita mencintai seseorang, semua masalah akan dapat kita atasi'..lalu perempuan tersebut menyatakan terima kasih.. akhirnya 3 pasangan tersebut dapat mengenali..memahami..memiliki..cinta..antara lainnya.. =)

p/s : cinta?.. (ehek, tak sangka aQu yang cipta word2 di atas tu..) lawak2..
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

tenangkan fikiran ??


Salam.. Iya2..sekarang aQu lagi tenangkan fikiran.. di sini suasananya aman sekali..dapat hilangkan tension.. dapat hilangkan sementara sal prob yang melanda diriQu ni..asyik nak nangis je..huh,..aQu pun nak tenangkan fikiran .. Aiya,nape ek masalah salu datang dalam dunia kite..mesti ade je masalah..stop la..xda idea..
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Isnin, 13 Disember 2010

Cite lagi..


Hurm.. nak story ape ye ri nie..ntahla.. ari ni aQu macam beysa jaxq..xda perubahan..like de other day..so borink..my phone like no use anymore..da la aQu da proob..ntah bila akan selesai..hurm..sampai bile die nak tenangkan fikiran?..sampai bila-bila la aQu camni..asyik menunggu je..asa cam tunggul la pulak.. no feeling at oll..Lol..phone aQu tu klu aQu hilang sabar dah lame dah aQu balinh kat dinding..biaR HANCUR BEderai..bukannya de gune pun...hish,..sakitnye ti aQu....=(
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

For someone special..


Entah kenapa
hati ini merasa kehilangan
akan sesosok kepribadian
yang begitu lembut

Yang menemani dalam kesendirian
yang menghangatkan dikala hati membeku
hari-hari dalam kebersamaan
mungkinkah hanya tinggal kenangan belaka

canda tawa bersamamu
kini hanya perhatian
tutur sapa dengan dirimu
kini hanya impian semata

jauh tatapan untuk bertemu
jauh kata untuk menyapa
walau jarak membentang menghalangi
namun hati menanti hadirnya dirimu..


Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Ahad, 12 Disember 2010

Qesah tengok wayang Rapunsel..


Hurm...Holiday kat kuching memang besh..family kite kene blanja tengok wayang oleh tunang Aunty kami kat "The spring"..cite Ranpusel..lam panggung tu besh..lawak cite tu..ketawa je aQu lihat story.. Orang laki sebelah Qu tu,..ketawe je keje...sama2 ketawe la kami..my sibling pun sama..my papa..ketawa..sambil mam pizza..itu baru dia..hahaha..pastu te sume g Damai Beach..ambil angin kat sane..banyak pelancong mandi manda..kite mam kat menara,..adala mat salleh tu ambil pix kite curi2..apela..p, taxpela..sekali skali..kan3..hahaha..lagipun,te pun kiut..ehek.. perasan pulak ni..pastu..mam ABC kat bor corner...besh nye tyme tu..asa nak ulang balik je tyme tu.. bukan senang nak dapt oliday camtu..dengan nenek pulak tu..pastu Shopping2..giler shopping la kate ka..hahahah..Oklah,..stop cnie cite...da...da...
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Cinta yang mungkin jadi Cinta jarak jauh..


bwat story2 kit..Hurm...Tidak  mustahil awak akan sambung study nun di sana..habis,..awak kan dh biz skull..kejut2, awak masuk universiti..Hurm,..sedihnye..camne la klu benda tu terjadi..klu awak study jauh.. saya mesti tercari-cari bayangan awak.. ntah2 awak kat sane,..ada perempuan lain ..dan lupakan saya kat cnie..Hish,..tak dapat saya bayangkan,, betapa kecewanya saya klu awak bwat macam tu..rasa cam pecam berkeping-kepingan..berderai..dah tak dapat cantum semula dah.. sedihnya...rasa hendak meraung..mybe,..tiada siapa yang akan mendengar rintihan saya.....


   Sayup..................sayup...sayup...kedengar......... ='(

Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Dua hati 1 jiwa..Really??..


DuniaQu ibarat Qesah di dalam novel..Yang telah Qu karangQan untuk bacaan semua pembaca..Hurmm,Korangkan de dengar lagu di dalam blog ni.. lagu Cinta Terakhir..lagu ni Qu rasa maca ada dalam jiwaQu..adaQah aQu akan menemui cinta terakhirQu??..adaQah orang yang aQu sayang adalah Cinta terakhir buat diriQu..??..(penuh dengan tanda tanya ,right now..)Dush,..

You guys want to know ??..
TerkadangQan aQu terfikir orang yang kita sayang tu ..benar-benar ikhlas sayang dengan kite ke??..dia setia ngan kite ke?..ataupun kite yang menaruh harapan sangat kat dia??..banyak benda dan persoalan yang berlegar-legar dimindaQu sekarang..
BIARLAH...
bAKAL TERJAWAB SATU MASA NANTI....
TUNGGU..DAN TERUS MENANTI... 

Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Sabtu, 11 Disember 2010

MusiC iz my life


Hurm..music?..seringkali kita dengar alunan muziQ yang mendaya-dayu..yang sedap didengar..like me..suka dengar lagu Everything you're not !!.. lagu tu membawa banyak maksud..aQu terfikir juga,..lagu tu macam seolah-olah aQu yang berkata-kata mengikut lirik lagu tersebut..ada jugak lagu Qwang yang sering aUu mainQan melalui earphone aQu tu..supaya jelas didengar..kadang-kadang aQu menangis mendengar lagu itu..maknanya ,kalau sudah mengalirkan air mata tu..aQu memang kecewa sangatlah dengan sikap dan perilaQu seseorang itu kepadaQu.. lebih-lebih lagi orang yang aQu sayang sangat-sangat.. (Opss, sorry..terbawa perasaan..bab tu telepas kat cnie..kepada sudi yang membaca note ni..sila komen ye kat SHOUTBOX tu..Aqu ingin nasihal korang tentang.."kalau seseorang yang kita sayang buat endah tak endah ngan kita..apa perlu kita buat"?..).. Juz want to know !!..
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Mencari sumber Inspirasi ..


Ketika aQu cuba merenungi awam pada malam yang indah..mencari bintang yang paling bersinar di atas lagit nun di sana..dengar harapan bahawa bintang yang bersinar paling indah cahayaNya itu lah mempunyai sumber cahaya yang taQ mungkin aQu dapat..Terkadang aQu cuba mencari sumeber inspirasi yang sentiasa dekat denganQu..Tapi, semua itu, cuma sia-sia..kerana tiada inspirasi yang boleh Qu temui .. Bulan sekalipun,.. walaupun nampak terang di atas langit, taQ mungkin menjanjikan apa-apa yang indah disana..Itu cuma cahayaNya yang sering kita lihat dari bawah sini..

Hurm..tanpa bintang dan bulan..tidak akan dapat memenuhi kehendakQu untuk mencari seribu inspirasi yang aQu inginQan..
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

QesaH Cinta Jarak Jauh melukakan hatiQu



Aku seorang wanita yang hanya dikenali dengan nama Jue oleh rakan – rakanku dari dulu hingga kini. Aku adalah satu – satunya perempuan dalam adik-beradikku yang seramai 6 orang. So tidak mustahil aku berperwatakan seperti seorang lelaki. Sebelum aku menjejakkan kaki ke alam sekolah menengah, aku tidak pernah menjiwai ciri-ciri seorang perempuan dan juga tidak pernah mempunyai kawan rapat yang sejantina denganku.
Tapi segala-galanya berubah apabila aku berpindah memasuki sekolah berasrama penuh di Melaka pada tingkatan 1. Aku seperti terkena kejutan budaya kerana pelajar – pelajar di situ tidah bergaul antara lelaki dan perempuan. Dari situ aku belajar untuk berkawan dengan perempuan.
Persekitaran sekolahku membuatkan aku menjadi seorang perempuan dan paling membuatkan aku betul-betul tidak percaya ialah aku semakin janggal untuk berkawan atau bercakap dengan insan bergelar lelaki. Aku semakin kurang bersosial seperti dulu. Satu berubahan yang sangat menakjubkan dalam diriku.
Aku seorang yang suka memerhati dan membuat kesimpulan sendiri untuk diriku. Sepanjang aku berkawan dengan perempuan, aku sering mendengar kisah-kisah yang menyedihkan tentang percintaan mereka. Sebelum ini aku memang tidak pernah melibatkan diri dengan percintaan dan aku menyimpulkan bahawa lelaki sanggup bersusah payah memikat hati perempuan apabila mereka menginginkan perempuan tersebut. Tetapi setelah mendapatkannya, lelaki selalu membuat perempuan menangis secara sengaja atau tidak sengaja. Mereka ibarat tidak menghargai perempuan yang mereka idam-idamkan dahulu. Bagiku mana-mana lelaki semuanya sama sahaja. Akhirnya aku memutuskan untuk tidak bercinta sehinggalah aku melangkah ke alam perkahwinan. Aku mengimpikan sebuah percintaan selepas berkahwin yang sangat romantis seperti yang dialami oleh ayah dan ibuku. Aku berharap agar impianku menjadi kenyataan dan ia telah menjadi prinsip hidupku. Dengan prinsip yang aku cipta itu, aku telah menolak permintaan lelaki yang ingin menjadikan aku kekasihnya.
Tetapi aku sebagai manusia hanya tahu merancang, Allah yang menentukan segala-galanya. Ingin dijadikan cerita, aku sangat membenci seorang lelaki bernama Haikal yang merupakan classmate aku dari tingkatan 1 hingga 5 ketika di sekolah menengah. Dia selalu mengusikku sehingga membuatku naik angin. Aku sangat membencinya sehingga aku tidak boleh mendengar suaranya, apatah lagi melihat mukanya yang sememangnya tidaklah sekacak Norman Hakim.
Tetapi Allah Maha Kuasa. Memasuki tingkatan 5, aku dan Haikal menjadi akrab. Tetapi kami hanya berkawan rapat di dunia 'sms' sahaja. Apabila di kelas, kami seperti tidak kenal antara satu sama lain. Sepanjang persahabatan, dia sering memberi 'hint' yang dia ingin menjadikan aku lebih dari seorang kawan. Tapi aku sering mengatakan yang aku hanya ingin bercinta selepas berkahwin. Kata – kataku itu membuatkan dia kecewa. Walaupun dia berasa seperti tiada harapan untuk bersamaku, tetapi dia tidak pernah meninggalkanku walau sesaat pun dan terus berusaha untuk mendapatkan aku dengan apa jua cara sekalipun.
Selama 2 tahun persahabatan kami, aku melihat dia benar-benar ikhlas untuk berkawan denganku. Ahkirnya aku memutuskan untuk menerimanya sebagai 'couple'ku apabila dia betul-betul meluahkan isi hatinya pada 1st January 2008 dengan berkata "Jue, aku cintakan kau".. Bermulalah kisah baru antara aku dan Haikal. Percintaan ini merupakan kisah cinta pertama dalam hidupku selama aku berusia 20 tahun dan aku berharap ia akan berkekalan sehingga akhir hayatku.
Seperti biasa di awal-awal percintaan, segalanya berjalan dengan lancar. Selepas dua tiga bulan, pergaduhan sering terjadi antara aku dan dia, sehingga aku berasa menyesal menerimanya dulu. Paling menyakitkan hatiku, Haikal malu untuk mengaku aku sebagai kekasihnya kerana takut di gelar sebagai 'mamat jiwang' oleh rakan-rakan sekuliahnya. Bila aku bertanya kenapa mahu berselindung? Haikal menjawab dia belum bersedia untuk orang mengetahui kisah cinta kami. Selain itu juga, Haikal lebih mementingkan rakan – rakannya dalam segala aspek sehingga aku berasa seperti tidak di perlukan lagi. Pernah satu ketika, Haikal meminta izin untuk meninggalkan aku di Plaza Low Yat keseorangan setelah dia terjumpa rakannya di situ juga.
Inikah CINTA?? Inikah layanan dia terhadapku setelah dia bersusah payah mendapatkan aku?? Aku begitu tidak menyangka bahawa dia melayanku sebegitu kerana sebelum kami bercinta, dia begitu baik melayanku bagaikan seorang lelaki yang berkomitmen tinggi terhadap perempuan. Sampai hati dia melakukan seperti itu terhadapku... Bermacam-macam lagi pergaduhan yang kami alami. Aku benar-benar terasa seperti tiada nilai di matanya. Kadang – kala aku terasa seperti dipermainkan olehnya.
Haikal yang aku kenali memang seorang yang sosial. Tetapi dia pernah berjanji padaku yang dia tidak akan meninggalkan aku dan dia ingin menjadikan aku sebagai isterinya. Dia juga berkata bahawa akulah cinta pertama dan terakhir bagi Haikal. Tetapi di sebabkan dia yang sangat sosial, dia sering melukakan hatiku. Bagi Haikal, dia tidak sanggup melihat aku mempunyai kawan lelaki walau seorang. Tetapi dia tidak pernah sedar yang dia mempunyai ramai kawan perempuan yang seksi-seksi dan sering bertepuk tampar diantara mereka. Haikal memang manusia jenis pentingkan kawan-kawan daripada keluarganya sendiri dan juga aku. Aku sering menangis memikirkan semua ini. Haikal!! Kau sangat kejam terhadapku!!
Setelah 5 bulan percintaan aku dan Haikal, kini Haikal terpaksa perpisah denganku gara-gara dia ingin melanjutkan pelajaran ke United Kingdom. Apabila aku mendengar berita tersebut, aku benar-benar risau dan sedih. Kini tercipta satu kisah baru iaitu percintaan jarak jauh antara aku dan Haikal. Ya Allah...begitu besar dugaan aku setelah aku melanggar prinsipku sendiri untuk tidak bercinta sehingga aku berkahwin. Adakah ini balasan bagiku?? Walaupun kami sering bergaduh, tetapi aku terlalu sayang terhadapnya dan aku tidak sanggup berpisah dengannya....oh tidak....bolehkah aku dan dia mengekalkan percintaan ini walaupun kami berjauhan??
Di awal percintaan jarak jauh ini, kami sering berhubung melalui e-mail,friendster dan juga 'sms'. Sekali sekala ada juga Haikal menelefonku. Aku berasa gembira kerana dia selalu mengingati aku walaupun kami berjauhan... Kami juga jarang bergaduh ketika itu. Ya Allah, bahagianya aku..
Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Sudah sebulan lebih Haikal di negara orang. Walaupun dia berjauhan denganku, pergaduhan terjadi juga antara aku dan Haikal. Apa yang aku risaukan benar-benar terjadi. Dia menjadi semakin sosial dan jarang membalas semua e-mail dan komen di friendster yang aku kirimkan padanya. Pada mulanya aku fikir kemungkinan Haikal busy. Tetapi semakin lama semakin pelik aku di buatnya. Haikal terus-menerus menyepi diri tanpa khabar berita. Aku semakin risau. Aku cuba menelefonnya tetapi tidak pernah berjawab, apatah lagi sms. Tidak pernah di balasnya walau sekalipun. Hanya Allah yang tahu betapa sedihnya aku.
4 bulan Haikal menyepikan diri dariku. Tiba-tiba aku tergerak hati ingin menelefonnya menggunakan nombor adikku di pagi raya yang lalu pada 1st October 2008. Setelah menunggu akhirnya berjaya juga aku menembusi taliannya. Tapi hatiku bagai dirobek-robek kerana yang menjawabnya suara seorang wanita dan bila ku tanya apa hubungan dia dengan Haikal, dengan bangganya dia mengatakan dia kekasih Haikal dan sedang mengandungkan anak Haikal tanpa sebarang ikatan perkahwinan. Menurutnya, Haikal ingin wanita itu melahirkan anak dalam kandungannya dan Haikal bakal mengahwini wanita tersebut yang membahasakan dirinya sebagai Jiha. Aku hampir pengsan mendengar kata-kata Jiha..Ya Allah..... Inikah namanya cinta? Inikah akibatnya aku melanggar prinsipku dahulu?? Haikal, sampai hati awak buat semua ini pada saya. Apa salah saya terhadapmu. Cepatnya awak berubah, sedangkan percintaan kita belum cukup setahun.
Di pagi raya itu juga aku menangis memikirkan apa yang telah terjadi padaku. Aku serik dengan percintaan ini. Mulai saat itu, aku telah menutup hatiku untuk semua lelaki. Aku kecewa dengan percintaan yang baru pertama kali aku lalui. Inilah percintaan pertama dan terakhirku. Haikal, aku tidak akan maafkan apa yang kau lakukan padaku. Inikah balasannya setelah aku begitu setia padamu? Inikah hadiah yang kau berikan padaku setelah aku tewas dengan pujuk rayumu di saat kau menggodaku dulu? Kini benarlah apa yang aku pernah katakan dulu bahawa lelaki sanggup bersusah payah memikat hati perempuan apabila mereka menginginkan perempuan. Tetapi setelah mendapatkannya, lelaki suka membuat perempuan menangis secara sengaja atau tidak sengaja dan mereka tidak pernah menghargai perempuan yang mereka idam-idamkan. Lelaki memang serupa. Hanya pandai mengayat. Haikal!! Aku tak akan maafkan kau. Aku tidak dapat melupakan apa yang terjadi ke atas diriku ini. I hate u forever and ever Haikal!!! I HATE YOU!!!
Ya Allah.. maafkan segala kesilapanku yang lalu. Aku menyesal dengan apa yang telah terjadi. Walaupun aku telah kehilangan Haikal, orang yang benar – benar aku sayang dan percaya, aku tidak akan sesekali menzalimi diriku sendiri. Akan aku buktikan bahawa aku boleh hidup tanpa Haikal bukan hanya 2 3 saat, tetapi untuk selama – lamanya. Dan aku akan buktikan bahawa aku boleh mendapatkan lelaki yang lebih berguna dari Haikal. Tiada guna aku mengharap pada lelaki seperti Haikal. Aku akan membenci Haikal seumur hidupku dan aku tidak akan memaafkannya.. Haikal adalah racun dalam hidupku untuk selama – lamanya......

Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

my dream..


impian QaseH Alin adalah menjadi satu impian yang boleh membuat orang disekeliling senang akan impian.. Tidak mahu melihat seseorang itu kekcewa,..kesal akan dirinYa,, Qaseh Alin tahu akan kelebihan dirinya yang tahu apa terbit satu minat yang disemai.. Hurm,..impian?.. sukar untuk diperolehi..tanpa usaha..niat yang ikhlas..maka tidak adalah terjadinya satu impian..Qaseh Alin juga mahu membuktikan kepada semua orang yang Qaseh Alin boleh berjaya tanpa mereka yang seringkali memandang rendah akan kelebihan diri sendiri,..jadilah sati impian yang sentiasa ada dimata semua orang..


hurm...(kepada sesiapa yang faham apa yang Qadeh Alin coretkan..)..
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Jumaat, 10 Disember 2010

This mine


DuniaQu penuh dengan Tanda Tanya (???) serta Persoalan yang membuatQu keliru..Tetapi kadang-kadang sukar untuk aku ketahui siapa diri aQu yang sebenarnya..kenapa sukar untuk aQu mencari sebuah kisah dalam dunia aQu sendiri? macam Qisah dalam buku,..penuh dengan cerita..ada pendahuluan,..dan ada pengakhirannya... plot dan sume Qisah tersirat di dalamnya.. Bagaimana pulak dengan aQu,..aQu kadang-kadang bingung mencari bayang-bayang Qu sendiri..Bingung mencari Qisah Qu sendiri..mencari teman yang ingin sentiasa mendampingi Qu..kenapa sukar..sulit?..kenapa??.............

mencari..mencari...dan terus mencari...
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Ahad, 5 Disember 2010

Happy for a minute..


Huh, besh ny tadi dah dapat luahkan sume story kat kawan. Tak sangka kawan macam tu ..hehhe..habis, dalam dunia ni sukar cari kawan macam tu..memahami tau..Tadi, di sana,..aku meluahkan atau ceritakan segalanya kat kawan..Ish,.. betul-betul ceritakan sume nya kat kawan..Adoh,..no idea pulak ni..stop..
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Sabtu, 4 Disember 2010

My cutez Kazen Boy..


Ini my Kazen..My Aunty son..Cute kan..dia baru je masuk 4 bulan..nama baby boy di atas ialah Fakrussy Syakirin..tApi, orang slau panggil dia Kirin, saya pulak panggil dia Faqrul..Hurm, salunya kalau saya balik kampung, holiday..saya rasa tak sabar..coz dapat jumpa Faqrul yang kiut-miut tu..Hissh, geram tengok muka dia.. Mama dia pun tak kisah saya main dengan dia..kadang-kadang, saya yang jadi Babysitter dia..hehehe..Cuba korang tengok muka dia betul-betul..putih..coz papa dia cina n mama dia melayu..so, ada campur-campur la ni..Eh, saya main guess je ni..Walaupun Faqrul ni tak la se gemuk mana badannya but he still cute..sukanya..hehehee..Ok la, sampai sini je story fasal Faqrul..


Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

First day op blogger..


Hye, ni ..eh, cop..hah, 15 December 2010.. bermula la saya mencatat ni..sekrang saya baru mula menulis dalam ini..saja je buat blogger..nak cita ckit, saya ni budak lepasan PMR.. tak lama lagi keluar lah result pmr.. nebes nye saya ni.. saya harap sangat-sangat dapat keputusan yang bagus..Ni kan dah holiday, boring giler...biler lah nak holiday ye..p, esok saya n family cuti- cuti Malaysia di kuching..mesti besh..hahaha..
Hye reader yg setia dan comel,sudi2 lah komen ya ..

Isnin, 27 Disember 2010

~~word op love and frendship..~~

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 8:37 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
$enyum adalah jarak yg terdekat antara dua manusia.

Rumput tidak mudah tumbuh di lahan yg di tanami sayur2an, Hati tidak mudah timbul kebencian bila di penuhi PERSAHABATAN.

Tanpa usaha, cinta tak kan pernah ada.

Perasaan cinta itu di mulai dari mata, sedangkan rasa suka itu di mulai dari telinga... Jd jika km mau brhenti menyukai seseorang cukup dg menutup telinga, tapi apabila kamu coba menutup matamu dr orang yg kamu cintai, maka cinta itu akan berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal di hatimu dlm jarak waktu yg cukup lama.

Selasa, 21 Disember 2010

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 10:20 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Forgive me.....

Ahad, 19 Disember 2010

buat awak yang tersayang..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 1:18 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
buat awak yang saya sayang...

terima kasih atas semuanya...
memberi peluang saya menjadi insan teristimewa
dalam hidup awak...

buat awak yg saya sayang

walaupun saya tiada disisi awak
saya tetap menyayangi awak
saya tetap ingat kat awak...
buat awak yang saya sayang..
saya sayang awak,
biar pun kita jauh saya tetap sayang awak,
biar pun kita jarang jumpe saya tetap sayang awak,
biar pun awak mcm mane saye tetap sayang awak,
pendek kata saya mmg sayangkan awak...

buat awak yang saya sayang...

walaupun awak bukan yang pertama
tapi bagi saya awak tetap yang pertama

buat awak yang paling saya sayang...
terima kasih kerana sentiasa sabar ngan sikap saya,
buat awak yang paling saya kasihi...
terima kasih kerana masih setia ngan saya,walau pun saya ni banyak kekurangan,
buat awak yang sentiasa dalam ingatan saya.....
terima kasih kerana hanya awak merindui saya
terima kasih...terima kasih...
walau pun saya jarang bagitau awak yang saya sayang dan rindu pada awak
tapi...dalam hati saya ni selalu ingat dan sayang awak
..

Sabtu, 18 Disember 2010

~~ aBOUT Thiz Words~~

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 7:10 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
  ...This word remember me about you...

Luruh, temanilah aQu mengharungi duka.. Salji, pimpinlah aQu dalam Qesah ini.. Panas, terangilah hati ini selalu.. Bunga, harumilah setiap detik hidupQu.. walau berlalu 4 musim.. CintaQu tetap untukmu..

p/s : still remember thiz word ??.. =)

Khamis, 16 Disember 2010

Keabadian cinta .. =)

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 9:05 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Hurm..cinta tak perlukan mata, tak perlukan telinga..cinta cuma perlukan hati.. dialog ni aQu ambil dari cerita yang aQu tengok malam tadi.. cerita tu membawa mesej yang boleh kita ambil untuk dijadikan ikhtibar..Dalam cite itu sal 3 orang pasangan yang sedang mengenal erti cinta..mereka cuba sedaya upaya untuk memiliki antara satu sama lain..pelbagai cara mereka gunakan.. macam pasangan orang buta dan orang tuli..tidak mustahil mereka boleh hidup bersama..seperti mana juga orang bukan islam dan orang yang beragama islam..hinggalah satu hari,..perempuan itu bertemu dengan si tua..dia terdengar akan kata2 beliau kalau kita mencintai seseorang, semua masalah akan dapat kita atasi'..lalu perempuan tersebut menyatakan terima kasih.. akhirnya 3 pasangan tersebut dapat mengenali..memahami..memiliki..cinta..antara lainnya.. =)

p/s : cinta?.. (ehek, tak sangka aQu yang cipta word2 di atas tu..) lawak2..

tenangkan fikiran ??

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 4:06 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Salam.. Iya2..sekarang aQu lagi tenangkan fikiran.. di sini suasananya aman sekali..dapat hilangkan tension.. dapat hilangkan sementara sal prob yang melanda diriQu ni..asyik nak nangis je..huh,..aQu pun nak tenangkan fikiran .. Aiya,nape ek masalah salu datang dalam dunia kite..mesti ade je masalah..stop la..xda idea..

Isnin, 13 Disember 2010

Cite lagi..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 9:39 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Hurm.. nak story ape ye ri nie..ntahla.. ari ni aQu macam beysa jaxq..xda perubahan..like de other day..so borink..my phone like no use anymore..da la aQu da proob..ntah bila akan selesai..hurm..sampai bile die nak tenangkan fikiran?..sampai bila-bila la aQu camni..asyik menunggu je..asa cam tunggul la pulak.. no feeling at oll..Lol..phone aQu tu klu aQu hilang sabar dah lame dah aQu balinh kat dinding..biaR HANCUR BEderai..bukannya de gune pun...hish,..sakitnye ti aQu....=(

For someone special..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 7:35 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Entah kenapa
hati ini merasa kehilangan
akan sesosok kepribadian
yang begitu lembut

Yang menemani dalam kesendirian
yang menghangatkan dikala hati membeku
hari-hari dalam kebersamaan
mungkinkah hanya tinggal kenangan belaka

canda tawa bersamamu
kini hanya perhatian
tutur sapa dengan dirimu
kini hanya impian semata

jauh tatapan untuk bertemu
jauh kata untuk menyapa
walau jarak membentang menghalangi
namun hati menanti hadirnya dirimu..

Ahad, 12 Disember 2010

Qesah tengok wayang Rapunsel..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 6:30 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Hurm...Holiday kat kuching memang besh..family kite kene blanja tengok wayang oleh tunang Aunty kami kat "The spring"..cite Ranpusel..lam panggung tu besh..lawak cite tu..ketawa je aQu lihat story.. Orang laki sebelah Qu tu,..ketawe je keje...sama2 ketawe la kami..my sibling pun sama..my papa..ketawa..sambil mam pizza..itu baru dia..hahaha..pastu te sume g Damai Beach..ambil angin kat sane..banyak pelancong mandi manda..kite mam kat menara,..adala mat salleh tu ambil pix kite curi2..apela..p, taxpela..sekali skali..kan3..hahaha..lagipun,te pun kiut..ehek.. perasan pulak ni..pastu..mam ABC kat bor corner...besh nye tyme tu..asa nak ulang balik je tyme tu.. bukan senang nak dapt oliday camtu..dengan nenek pulak tu..pastu Shopping2..giler shopping la kate ka..hahahah..Oklah,..stop cnie cite...da...da...

Cinta yang mungkin jadi Cinta jarak jauh..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 6:06 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
bwat story2 kit..Hurm...Tidak  mustahil awak akan sambung study nun di sana..habis,..awak kan dh biz skull..kejut2, awak masuk universiti..Hurm,..sedihnye..camne la klu benda tu terjadi..klu awak study jauh.. saya mesti tercari-cari bayangan awak.. ntah2 awak kat sane,..ada perempuan lain ..dan lupakan saya kat cnie..Hish,..tak dapat saya bayangkan,, betapa kecewanya saya klu awak bwat macam tu..rasa cam pecam berkeping-kepingan..berderai..dah tak dapat cantum semula dah.. sedihnya...rasa hendak meraung..mybe,..tiada siapa yang akan mendengar rintihan saya.....


   Sayup..................sayup...sayup...kedengar......... ='(

Dua hati 1 jiwa..Really??..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 4:11 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
DuniaQu ibarat Qesah di dalam novel..Yang telah Qu karangQan untuk bacaan semua pembaca..Hurmm,Korangkan de dengar lagu di dalam blog ni.. lagu Cinta Terakhir..lagu ni Qu rasa maca ada dalam jiwaQu..adaQah aQu akan menemui cinta terakhirQu??..adaQah orang yang aQu sayang adalah Cinta terakhir buat diriQu..??..(penuh dengan tanda tanya ,right now..)Dush,..

You guys want to know ??..
TerkadangQan aQu terfikir orang yang kita sayang tu ..benar-benar ikhlas sayang dengan kite ke??..dia setia ngan kite ke?..ataupun kite yang menaruh harapan sangat kat dia??..banyak benda dan persoalan yang berlegar-legar dimindaQu sekarang..
BIARLAH...
bAKAL TERJAWAB SATU MASA NANTI....
TUNGGU..DAN TERUS MENANTI... 

Sabtu, 11 Disember 2010

MusiC iz my life

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 9:27 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Hurm..music?..seringkali kita dengar alunan muziQ yang mendaya-dayu..yang sedap didengar..like me..suka dengar lagu Everything you're not !!.. lagu tu membawa banyak maksud..aQu terfikir juga,..lagu tu macam seolah-olah aQu yang berkata-kata mengikut lirik lagu tersebut..ada jugak lagu Qwang yang sering aUu mainQan melalui earphone aQu tu..supaya jelas didengar..kadang-kadang aQu menangis mendengar lagu itu..maknanya ,kalau sudah mengalirkan air mata tu..aQu memang kecewa sangatlah dengan sikap dan perilaQu seseorang itu kepadaQu.. lebih-lebih lagi orang yang aQu sayang sangat-sangat.. (Opss, sorry..terbawa perasaan..bab tu telepas kat cnie..kepada sudi yang membaca note ni..sila komen ye kat SHOUTBOX tu..Aqu ingin nasihal korang tentang.."kalau seseorang yang kita sayang buat endah tak endah ngan kita..apa perlu kita buat"?..).. Juz want to know !!..

Mencari sumber Inspirasi ..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 7:22 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Ketika aQu cuba merenungi awam pada malam yang indah..mencari bintang yang paling bersinar di atas lagit nun di sana..dengar harapan bahawa bintang yang bersinar paling indah cahayaNya itu lah mempunyai sumber cahaya yang taQ mungkin aQu dapat..Terkadang aQu cuba mencari sumeber inspirasi yang sentiasa dekat denganQu..Tapi, semua itu, cuma sia-sia..kerana tiada inspirasi yang boleh Qu temui .. Bulan sekalipun,.. walaupun nampak terang di atas langit, taQ mungkin menjanjikan apa-apa yang indah disana..Itu cuma cahayaNya yang sering kita lihat dari bawah sini..

Hurm..tanpa bintang dan bulan..tidak akan dapat memenuhi kehendakQu untuk mencari seribu inspirasi yang aQu inginQan..

QesaH Cinta Jarak Jauh melukakan hatiQu

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 7:09 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini

Aku seorang wanita yang hanya dikenali dengan nama Jue oleh rakan – rakanku dari dulu hingga kini. Aku adalah satu – satunya perempuan dalam adik-beradikku yang seramai 6 orang. So tidak mustahil aku berperwatakan seperti seorang lelaki. Sebelum aku menjejakkan kaki ke alam sekolah menengah, aku tidak pernah menjiwai ciri-ciri seorang perempuan dan juga tidak pernah mempunyai kawan rapat yang sejantina denganku.
Tapi segala-galanya berubah apabila aku berpindah memasuki sekolah berasrama penuh di Melaka pada tingkatan 1. Aku seperti terkena kejutan budaya kerana pelajar – pelajar di situ tidah bergaul antara lelaki dan perempuan. Dari situ aku belajar untuk berkawan dengan perempuan.
Persekitaran sekolahku membuatkan aku menjadi seorang perempuan dan paling membuatkan aku betul-betul tidak percaya ialah aku semakin janggal untuk berkawan atau bercakap dengan insan bergelar lelaki. Aku semakin kurang bersosial seperti dulu. Satu berubahan yang sangat menakjubkan dalam diriku.
Aku seorang yang suka memerhati dan membuat kesimpulan sendiri untuk diriku. Sepanjang aku berkawan dengan perempuan, aku sering mendengar kisah-kisah yang menyedihkan tentang percintaan mereka. Sebelum ini aku memang tidak pernah melibatkan diri dengan percintaan dan aku menyimpulkan bahawa lelaki sanggup bersusah payah memikat hati perempuan apabila mereka menginginkan perempuan tersebut. Tetapi setelah mendapatkannya, lelaki selalu membuat perempuan menangis secara sengaja atau tidak sengaja. Mereka ibarat tidak menghargai perempuan yang mereka idam-idamkan dahulu. Bagiku mana-mana lelaki semuanya sama sahaja. Akhirnya aku memutuskan untuk tidak bercinta sehinggalah aku melangkah ke alam perkahwinan. Aku mengimpikan sebuah percintaan selepas berkahwin yang sangat romantis seperti yang dialami oleh ayah dan ibuku. Aku berharap agar impianku menjadi kenyataan dan ia telah menjadi prinsip hidupku. Dengan prinsip yang aku cipta itu, aku telah menolak permintaan lelaki yang ingin menjadikan aku kekasihnya.
Tetapi aku sebagai manusia hanya tahu merancang, Allah yang menentukan segala-galanya. Ingin dijadikan cerita, aku sangat membenci seorang lelaki bernama Haikal yang merupakan classmate aku dari tingkatan 1 hingga 5 ketika di sekolah menengah. Dia selalu mengusikku sehingga membuatku naik angin. Aku sangat membencinya sehingga aku tidak boleh mendengar suaranya, apatah lagi melihat mukanya yang sememangnya tidaklah sekacak Norman Hakim.
Tetapi Allah Maha Kuasa. Memasuki tingkatan 5, aku dan Haikal menjadi akrab. Tetapi kami hanya berkawan rapat di dunia 'sms' sahaja. Apabila di kelas, kami seperti tidak kenal antara satu sama lain. Sepanjang persahabatan, dia sering memberi 'hint' yang dia ingin menjadikan aku lebih dari seorang kawan. Tapi aku sering mengatakan yang aku hanya ingin bercinta selepas berkahwin. Kata – kataku itu membuatkan dia kecewa. Walaupun dia berasa seperti tiada harapan untuk bersamaku, tetapi dia tidak pernah meninggalkanku walau sesaat pun dan terus berusaha untuk mendapatkan aku dengan apa jua cara sekalipun.
Selama 2 tahun persahabatan kami, aku melihat dia benar-benar ikhlas untuk berkawan denganku. Ahkirnya aku memutuskan untuk menerimanya sebagai 'couple'ku apabila dia betul-betul meluahkan isi hatinya pada 1st January 2008 dengan berkata "Jue, aku cintakan kau".. Bermulalah kisah baru antara aku dan Haikal. Percintaan ini merupakan kisah cinta pertama dalam hidupku selama aku berusia 20 tahun dan aku berharap ia akan berkekalan sehingga akhir hayatku.
Seperti biasa di awal-awal percintaan, segalanya berjalan dengan lancar. Selepas dua tiga bulan, pergaduhan sering terjadi antara aku dan dia, sehingga aku berasa menyesal menerimanya dulu. Paling menyakitkan hatiku, Haikal malu untuk mengaku aku sebagai kekasihnya kerana takut di gelar sebagai 'mamat jiwang' oleh rakan-rakan sekuliahnya. Bila aku bertanya kenapa mahu berselindung? Haikal menjawab dia belum bersedia untuk orang mengetahui kisah cinta kami. Selain itu juga, Haikal lebih mementingkan rakan – rakannya dalam segala aspek sehingga aku berasa seperti tidak di perlukan lagi. Pernah satu ketika, Haikal meminta izin untuk meninggalkan aku di Plaza Low Yat keseorangan setelah dia terjumpa rakannya di situ juga.
Inikah CINTA?? Inikah layanan dia terhadapku setelah dia bersusah payah mendapatkan aku?? Aku begitu tidak menyangka bahawa dia melayanku sebegitu kerana sebelum kami bercinta, dia begitu baik melayanku bagaikan seorang lelaki yang berkomitmen tinggi terhadap perempuan. Sampai hati dia melakukan seperti itu terhadapku... Bermacam-macam lagi pergaduhan yang kami alami. Aku benar-benar terasa seperti tiada nilai di matanya. Kadang – kala aku terasa seperti dipermainkan olehnya.
Haikal yang aku kenali memang seorang yang sosial. Tetapi dia pernah berjanji padaku yang dia tidak akan meninggalkan aku dan dia ingin menjadikan aku sebagai isterinya. Dia juga berkata bahawa akulah cinta pertama dan terakhir bagi Haikal. Tetapi di sebabkan dia yang sangat sosial, dia sering melukakan hatiku. Bagi Haikal, dia tidak sanggup melihat aku mempunyai kawan lelaki walau seorang. Tetapi dia tidak pernah sedar yang dia mempunyai ramai kawan perempuan yang seksi-seksi dan sering bertepuk tampar diantara mereka. Haikal memang manusia jenis pentingkan kawan-kawan daripada keluarganya sendiri dan juga aku. Aku sering menangis memikirkan semua ini. Haikal!! Kau sangat kejam terhadapku!!
Setelah 5 bulan percintaan aku dan Haikal, kini Haikal terpaksa perpisah denganku gara-gara dia ingin melanjutkan pelajaran ke United Kingdom. Apabila aku mendengar berita tersebut, aku benar-benar risau dan sedih. Kini tercipta satu kisah baru iaitu percintaan jarak jauh antara aku dan Haikal. Ya Allah...begitu besar dugaan aku setelah aku melanggar prinsipku sendiri untuk tidak bercinta sehingga aku berkahwin. Adakah ini balasan bagiku?? Walaupun kami sering bergaduh, tetapi aku terlalu sayang terhadapnya dan aku tidak sanggup berpisah dengannya....oh tidak....bolehkah aku dan dia mengekalkan percintaan ini walaupun kami berjauhan??
Di awal percintaan jarak jauh ini, kami sering berhubung melalui e-mail,friendster dan juga 'sms'. Sekali sekala ada juga Haikal menelefonku. Aku berasa gembira kerana dia selalu mengingati aku walaupun kami berjauhan... Kami juga jarang bergaduh ketika itu. Ya Allah, bahagianya aku..
Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Sudah sebulan lebih Haikal di negara orang. Walaupun dia berjauhan denganku, pergaduhan terjadi juga antara aku dan Haikal. Apa yang aku risaukan benar-benar terjadi. Dia menjadi semakin sosial dan jarang membalas semua e-mail dan komen di friendster yang aku kirimkan padanya. Pada mulanya aku fikir kemungkinan Haikal busy. Tetapi semakin lama semakin pelik aku di buatnya. Haikal terus-menerus menyepi diri tanpa khabar berita. Aku semakin risau. Aku cuba menelefonnya tetapi tidak pernah berjawab, apatah lagi sms. Tidak pernah di balasnya walau sekalipun. Hanya Allah yang tahu betapa sedihnya aku.
4 bulan Haikal menyepikan diri dariku. Tiba-tiba aku tergerak hati ingin menelefonnya menggunakan nombor adikku di pagi raya yang lalu pada 1st October 2008. Setelah menunggu akhirnya berjaya juga aku menembusi taliannya. Tapi hatiku bagai dirobek-robek kerana yang menjawabnya suara seorang wanita dan bila ku tanya apa hubungan dia dengan Haikal, dengan bangganya dia mengatakan dia kekasih Haikal dan sedang mengandungkan anak Haikal tanpa sebarang ikatan perkahwinan. Menurutnya, Haikal ingin wanita itu melahirkan anak dalam kandungannya dan Haikal bakal mengahwini wanita tersebut yang membahasakan dirinya sebagai Jiha. Aku hampir pengsan mendengar kata-kata Jiha..Ya Allah..... Inikah namanya cinta? Inikah akibatnya aku melanggar prinsipku dahulu?? Haikal, sampai hati awak buat semua ini pada saya. Apa salah saya terhadapmu. Cepatnya awak berubah, sedangkan percintaan kita belum cukup setahun.
Di pagi raya itu juga aku menangis memikirkan apa yang telah terjadi padaku. Aku serik dengan percintaan ini. Mulai saat itu, aku telah menutup hatiku untuk semua lelaki. Aku kecewa dengan percintaan yang baru pertama kali aku lalui. Inilah percintaan pertama dan terakhirku. Haikal, aku tidak akan maafkan apa yang kau lakukan padaku. Inikah balasannya setelah aku begitu setia padamu? Inikah hadiah yang kau berikan padaku setelah aku tewas dengan pujuk rayumu di saat kau menggodaku dulu? Kini benarlah apa yang aku pernah katakan dulu bahawa lelaki sanggup bersusah payah memikat hati perempuan apabila mereka menginginkan perempuan. Tetapi setelah mendapatkannya, lelaki suka membuat perempuan menangis secara sengaja atau tidak sengaja dan mereka tidak pernah menghargai perempuan yang mereka idam-idamkan. Lelaki memang serupa. Hanya pandai mengayat. Haikal!! Aku tak akan maafkan kau. Aku tidak dapat melupakan apa yang terjadi ke atas diriku ini. I hate u forever and ever Haikal!!! I HATE YOU!!!
Ya Allah.. maafkan segala kesilapanku yang lalu. Aku menyesal dengan apa yang telah terjadi. Walaupun aku telah kehilangan Haikal, orang yang benar – benar aku sayang dan percaya, aku tidak akan sesekali menzalimi diriku sendiri. Akan aku buktikan bahawa aku boleh hidup tanpa Haikal bukan hanya 2 3 saat, tetapi untuk selama – lamanya. Dan aku akan buktikan bahawa aku boleh mendapatkan lelaki yang lebih berguna dari Haikal. Tiada guna aku mengharap pada lelaki seperti Haikal. Aku akan membenci Haikal seumur hidupku dan aku tidak akan memaafkannya.. Haikal adalah racun dalam hidupku untuk selama – lamanya......

my dream..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 2:09 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
impian QaseH Alin adalah menjadi satu impian yang boleh membuat orang disekeliling senang akan impian.. Tidak mahu melihat seseorang itu kekcewa,..kesal akan dirinYa,, Qaseh Alin tahu akan kelebihan dirinya yang tahu apa terbit satu minat yang disemai.. Hurm,..impian?.. sukar untuk diperolehi..tanpa usaha..niat yang ikhlas..maka tidak adalah terjadinya satu impian..Qaseh Alin juga mahu membuktikan kepada semua orang yang Qaseh Alin boleh berjaya tanpa mereka yang seringkali memandang rendah akan kelebihan diri sendiri,..jadilah sati impian yang sentiasa ada dimata semua orang..


hurm...(kepada sesiapa yang faham apa yang Qadeh Alin coretkan..)..

Jumaat, 10 Disember 2010

This mine

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 10:23 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
DuniaQu penuh dengan Tanda Tanya (???) serta Persoalan yang membuatQu keliru..Tetapi kadang-kadang sukar untuk aku ketahui siapa diri aQu yang sebenarnya..kenapa sukar untuk aQu mencari sebuah kisah dalam dunia aQu sendiri? macam Qisah dalam buku,..penuh dengan cerita..ada pendahuluan,..dan ada pengakhirannya... plot dan sume Qisah tersirat di dalamnya.. Bagaimana pulak dengan aQu,..aQu kadang-kadang bingung mencari bayang-bayang Qu sendiri..Bingung mencari Qisah Qu sendiri..mencari teman yang ingin sentiasa mendampingi Qu..kenapa sukar..sulit?..kenapa??.............

mencari..mencari...dan terus mencari...

Ahad, 5 Disember 2010

Happy for a minute..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 5:07 PG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Huh, besh ny tadi dah dapat luahkan sume story kat kawan. Tak sangka kawan macam tu ..hehhe..habis, dalam dunia ni sukar cari kawan macam tu..memahami tau..Tadi, di sana,..aku meluahkan atau ceritakan segalanya kat kawan..Ish,.. betul-betul ceritakan sume nya kat kawan..Adoh,..no idea pulak ni..stop..

Sabtu, 4 Disember 2010

My cutez Kazen Boy..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 11:27 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Ini my Kazen..My Aunty son..Cute kan..dia baru je masuk 4 bulan..nama baby boy di atas ialah Fakrussy Syakirin..tApi, orang slau panggil dia Kirin, saya pulak panggil dia Faqrul..Hurm, salunya kalau saya balik kampung, holiday..saya rasa tak sabar..coz dapat jumpa Faqrul yang kiut-miut tu..Hissh, geram tengok muka dia.. Mama dia pun tak kisah saya main dengan dia..kadang-kadang, saya yang jadi Babysitter dia..hehehe..Cuba korang tengok muka dia betul-betul..putih..coz papa dia cina n mama dia melayu..so, ada campur-campur la ni..Eh, saya main guess je ni..Walaupun Faqrul ni tak la se gemuk mana badannya but he still cute..sukanya..hehehee..Ok la, sampai sini je story fasal Faqrul..


First day op blogger..

Dicatat oleh Miss Duranni Alin di 8:44 PTG
Reaksi: 
0 ulasan Pautan pada catatan ini
Hye, ni ..eh, cop..hah, 15 December 2010.. bermula la saya mencatat ni..sekrang saya baru mula menulis dalam ini..saja je buat blogger..nak cita ckit, saya ni budak lepasan PMR.. tak lama lagi keluar lah result pmr.. nebes nye saya ni.. saya harap sangat-sangat dapat keputusan yang bagus..Ni kan dah holiday, boring giler...biler lah nak holiday ye..p, esok saya n family cuti- cuti Malaysia di kuching..mesti besh..hahaha..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BliQbLink


MyCapturSymbol




Symbolise cursor

Welcome


My Blog List